Υπεράσπιση των Τουρκοβουνίων
Γαλάτσι — Σε μια κρίσιμη πολιτική παρέμβαση, που επιχειρεί να υπερβεί τις παραδοσιακές αντιπαραθέσεις των δημοτικών παρατάξεων χάριν της προστασίας του αστικού περιβάλλοντος, προχώρησε η Δημοτική Κίνηση «Αμπάριζα». Με επίσημη ανακοίνωσή της, η κίνηση θέτει ως απόλυτη προτεραιότητα τη δημιουργία ενός πλατιού, παν-δημοτικού μετώπου για τη σωτηρία των Τουρκοβουνίων, επισημαίνοντας τον άμεσο κίνδυνο να χαθεί οριστικά ένας από τους σημαντικότερους πνεύμονες πρασίνου για το Γαλάτσι και ολόκληρη την Αθήνα.
Η τοποθέτηση της «Αμπάριζα» έρχεται σε μια συγκυρία γενικευμένης κρίσης των θεσμών και γεωπολιτικής αστάθειας, εστιάζοντας στην ανάγκη άμεσης ανάσχεσης των μεθοδεύσεων που απειλούν τον δημόσιο, δασικό και αναδασωτέο χαρακτήρα του βουνού.
Αναγνώριση των Αγώνων και Πολιτική Υπέρβαση
Στην ανακοίνωσή της, η «Αμπάριζα» ξεκαθαρίζει ότι δεν επιθυμεί να ανοίξει έναν νέο κύκλο στείρας αντιπαράθεσης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» ή άλλες αντιπολιτευόμενες δυνάμεις της πόλης. Αντίθετα, προχωρά σε μια δημόσια αναγνώριση των αγώνων που έχουν προηγηθεί, σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Γνωρίζουμε και αναγνωρίζουμε ότι πολλά από όσα η πόλη γνωρίζει για τους κινδύνους σχετικά με το μέλλον του Δάσους το οφείλουμε κυρίως στην προσφορά της “Δράσης” και της “Λαϊκής Συσπείρωσης”. Οι όποιες διαφορές μας δεν μας καθιστούν ανίκανους να δούμε τη συμβολή τους».
Η κίνηση διευκρινίζει ότι προηγούμενες αναφορές της περί «ατολμίας» των δημοτικών σχημάτων τα τελευταία χρόνια δεν είχαν στόχο να υποβαθμίσουν το έργο κανενός, αλλά να υπογραμμίσουν μια αντικειμενική και επώδυνη πραγματικότητα: ότι οι έως τώρα αποσπασματικές προσπάθειες δεν στάθηκαν ικανές να αναχαιτίσουν τις δυσμενείς εξελίξεις και τις βλέψεις των καταπατητών.
Γενναία Αυτοκριτική για τη 14ετή Παρουσία στο Δημοτικό Συμβούλιο
Το στοιχείο που προσδίδει ιδιαίτερο πολιτικό βάρος στην παρέμβαση της «Αμπάριζα» είναι η δημόσια αυτοκριτική της. Η κίνηση δεν εξαιρεί τον εαυτό της από τις ευθύνες για την απουσία ενός μαζικού κινήματος πολιτών, αναγνωρίζοντας ότι η δική της 14ετής παρουσία στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου Γαλατσίου δεν κατάφερε να οργανώσει ή να υποστηρίξει στον απαιτούμενο βαθμό τη συστηματική και διαρκή ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η έλλειψη ενός οργανωμένου, κοπιώδους και μόνιμου μηχανισμού επαγρύπνησης αφήνει χώρο στα σχέδια εκείνων που επιθυμούν να δουν μια «νέα πόλη» να ξεφυτρώνει πάνω στο βουνό, εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος.
Μονόδρομος η Συσπείρωση χωρίς Αποκλεισμούς
Η «Αμπάριζα» υπογραμμίζει ότι τα περιθώρια ανοχής και καθυστερήσεων έχουν πλέον εξαντληθεί. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους φορείς και τους πολίτες του Γαλατσίου να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, παραμερίζοντας εσωτερικούς διαχωρισμούς, καταγγελίες και μικροπολιτικές σκοπιμότητες που δεν προσφέρουν τίποτα θετικό στην πόλη.
Ως εκ τούτου, η κίνηση προτάσσει ως μοναδική αποτελεσματική διέξοδο τη συσπείρωση δυνάμεων με βάση τις αρχές της ανοικτότητας, του σεβασμού στη διαφορετική άποψη, της δημοκρατίας και της αποφασιστικότητας. Η υπεράσπιση των Τουρκοβουνίων, καταλήγει η ανακοίνωση, αποτελεί μια κοινή, υπαρξιακή μάχη για το μέλλον και την ποιότητα ζωής των επόμενων γενεών στο Γαλάτσι.